Wat is fysiotherapie?

U heeft er hoe dan ook wel eens van gehoord. Vrienden, familie of iemand in de omgeving moest naar de fysiotherapie voor lichamelijke pijn en klachten. U heeft zelf ook pijn of klachten die u niet vertrouwt en wilt misschien ook wel fysiotherapie gaan overwegen. Maar wat is fysiotherapie eigenlijk? Fysiotherapie is een behandelmethode die u helpt tegen klachten aan uw bewegingsapparaat. Uw bewegingsapparaat bestaat uit uw spieren, gewrichten, zenuwen en banden. Een fysiotherapeut kan door middel van veel verschillende behandelingen pijn aan uw lichaam verminderen. Behandelingen zoals oefeningen, normale fysiotherapie, manuele therapie en ga zo maar verder. U heeft geen verwijzing van een dokter of arts nodig om naar de fysiotherapie toe te komen. Het mag natuurlijk wel voor ondersteunende informatie. Dus heeft u last van lichamelijk klachten en/of pijn, maak dan snel een online afspraak bij Fysio-Connected voordat het te laat is.

Hoe gaat Fysiotherapie in zijn werk?

Als u last heeft van pijn of klachten aan uw lichaam, kan het handig zijn om dit te laten checken door een fysiotherapeut. U gaat op internet of via vrienden/familie opzoek naar de praktijk die het beste bij u past. Als u tevreden bent over een bepaalde fysiotherapie, kunt u altijd even mailen of bellen om een afspraak in te plannen. De afspraak waarmee u begint is altijd de intake afspraak. Tijdens deze intake afspraak kunt u vertellen waar u last van heeft en wat u anders wilt zien. Tijdens deze intake gaat de fysiotherapeut ook uitgebreid onderzoek doen naar uw pijn/klacht door middel van fysiek onderzoek en het stellen van diepgaande vragen.

Als de therapeut weet wat er aan de hand is, wordt er samen met u een stappenplan gemaakt over hoe de fysiotherapie u verder gaat helpen. Als u de behandelingen heeft gehad en u bent weer pijnvrij, wordt er natuurlijk ook gedacht aan toekomstige klachten. Die toekomstige klachten voorkomt de fysiotherapie door nazorg te bieden.

Hoe gaat fysiotherapie online te werk?

Fysiotherapie online is een trend die veel mensen erg fijn vinden. Als u te druk bent om naar een fysiopraktijk te komen of u wilt liever vanuit huis uw klachten oplossen, kunt u mooi gebruik maken van de online fysiotherapie dienst.

Hier werkt het bijna hetzelfde als op een fysiopraktijk, alleen gebeurt alles via meetings/consulten online i.p.v. op locatie. Ook online wordt er een intake gedaan waarbij u kunt vertellen wat er aan de hand is. Daarna wordt er door middel van diepgaande vragen onderzoek gedaan naar uw klachten/pijn. Er wordt professioneel advies gegeven en bijvoorbeeld ook oefeningen voor thuis. Er kan natuurlijk ook aangeraden worden om toch voor uw gezondheid even langs een fysiotherapie of dokter te gaan. Als u geïnteresseerd bent in online fysiotherapie kunt u altijd even kijken op www.fysio-connected.nl voor uw vragen en/of voor een afspraak.

Osama

”Online meetings zijn echt perfect voor mij!!”

Ron

”Heb niks slechts of verkeerds te zeggen eigenlijk.”

Yoran

”Na mijn vakantie geblesseerd terug gekomen, direct geholpen door Fysio Connected.”

” Fysiotherapie is ideaal als u last heeft van lichamelijke klachten of pijn. Niks is vervelender als pijn hebben aan uw lichaam en er niks tegen kunnen doen. Daarvoor heeft u de fysiotherapie en therapeuten. Als u iets lichamelijk niet vertrouwt, wacht dan niet voordat het chronische pijn wordt en plan een online afspraak in bij Fysio-Connected.”